Початкова сторінка

Прадідівська слава

Українські пам’ятки

Змагатимеш до посилення сили, слави, багатства і простору Української держави

Богдан Хмельницький

?

1966 р. Історія українського мистецтва

У фрескових розписах Північного Причорномор’я відбилося багато рис античного монументального живопису. Разом з тим не викликає сумніву і наступний вплив на них так званих помпеянських стилів. Водночас у живопису Північного Причорномор’я помітні й місцеві риси, принесені в нього художниками Боспора та інших центрів.

Один із зразків такого розпису знайдено під час розкопок багатого житлового будинку елліністичного часу в Керчі, на східному схилі гори Мітрідат. Будинок зберігся лише частково, але численні залишки фресок на штукатурці дають змогу відновити їхній початковий вигляд. Нижня частина стіни мала чорний колір. Над нею блідо-жовтою фарбою було зображено великі плити (ортостати), над якими йшли три смуги, що займали середню площу стіни: нижня смуга пофарбована в чорний колір, верхня – в червоний, а середня, вузька, імітована під чорні та світлі мармурові плити. Далі йшов пояс малинового кольору, на якому золотистою фарбою було намальовано рослинний орнамент спіралеподібного хвилястого листя і квітів, а над ними – жовті квадри. Усе це увінчувалося фризом у вигляді меандра, виконаним червоною, синьою та білою фарбами. Такий вид фрескового розпису, що складається з багатьох окремих елементів, називають структурним. Шрагменти розпису будинків заможних осіб знайдено також в Ольвії та Херсонесі.

Джерело: Історія українського мистецтва. – К.: Наукова думка, 1966 р., т. 1, с. 65 – 66.