1966 р. Історія українського мистецтва
Цілком природно, що грецька пластика, яка досягла у метрополії надзвичайного розвитку, мала великий вплив на місцеву скульптуру Північного Причорномор’я. Тут знайдено немало таких скульптур і рельєфів, у яких відчувається вплив Поліклета, Скопаса та інших великих грецьких майстрів (окремі твори, можливо, саме їм і належали). Для прикладу згадаємо одну з таких скульптур, знайдену в 1965 році під час розкопок Ольвії. Це чудова мармурова статуя богині мисливства Артеміди (не збереглися голова, нижня частина рук і ніг). Артеміду зображено в стрімкому русі, підкресленому складками хітона й плаща, що розвівається на вітрі. Вбрання модельоване так тонко, що крізь нього просвічується торс богині. На ногах у неї мисливські чобітки. Артеміда Ольвійська датується ІП – II століттями до н. е., вона близька до пергамського напряму грецької пластики, яка дістала найяскравіший вияв у Пергамському вівтарі. Твір відзначається добрими пропорціями, надзвичайно красивими лініями і свідчить про високу майстерність творця.
Артеміда Ольвійська. Мармур. III – II ст. до н. е. Інститут археології АН УРСР.
Джерело: Історія українського мистецтва. – К.: Наукова думка, 1966 р., т. 1, с. 58.