1967 р. Історія українського мистецтва
Народний струмінь, що виявився уже в живопису XII – XIII століть (фрески хрещальні Софійського собору в Києві, Спасонередицької церкви у Новгороді), відчутний в таких ранніх українських творах, як монументальний живопис Бакотського монастиря на Поділлі (кінець XIII – початок XIV ст.).
Фрески цього монастиря збереглися в копіях фрагментів зображень Христа Вседержителя, св. Юрія та невідомої святої (Кам’янець-Подільський історичний музей).
Їм властива сувора мужність і простота, деяка грубуватість виконання. Майстри ще продовжують дотримуватися традиційної живописної манери, площинного трактування форми тощо. Та при всій силі й виразності цих фресок відчувається обмеженість в засобах художнього вислову.
Джерело: Історія українського мистецтва. – К.: Наукова думка, 1967 р., т. 2, с. 159.