Початкова сторінка

Прадідівська слава

Українські пам’ятки

Про справу не говори з тим, з ким можна, а з ким треба

Богдан Хмельницький

?

Кахля. 16 ст.

Кахля. 16 ст.

Розмір зображення: 800:747 піксел

У XVI та на початку XVII століття, коли на кахлі був особливо великий попит, майстри подекуди намагалися прискорити виробництво їх за рахунок якості оздоблення. Можливо, тому й оформлення їх інколи виконано без зайвої деталізації. Зразком такої спрощеної фігурної композиції є кахля з Кременця. На гладенькій площині плитки – три рельєфні фігури. Праворуч – чоловіча постать у довгому одязі, схожому на венеціанське вбрання XVI століття, з хутряними вилогами бортів, які двома смугами йдуть аж до землі. Легким натяком зображено трикутний капелюх. Зліва до чоловіка підходять, простягаючи руки, дві постаті, одягнені в коротке вбрання, їхні неспокійні, почленовані силуети красиво контрастують з монолітною чоловічою фігурою. Сцена має виразний жанровий характер. Закомпоновано її просто й зі смаком. Спосіб виконання рельєфу свідчить про те, що невідомий митець добре відчував особливості матеріалу – глини (с. 397).

Кахля з Кременця. Теракота. XVI ст. Кременецький краєзнавчий музей.

Джерело: Історія українського мистецтва. – К.: Наукова думка, 1967 р., т. 2, с. 396.