1968 р. Логвин Г. Н. По Україні
Логіка розвитку мистецтва повинна була рано чи пізно прийти до заперечення надмірного перенасичення декором, переобтяженості, що вже відчутно у Григоровича-Барського. Це відбулось великою мірою під впливом творчості Варфоломея Растреллі, з якою українські архітектори ознайомилися завдяки спорудженій за його проектом Андріївській церкві на відрозі Старокиївської гори (1747 – 1753 рр.). Растреллі чуйно підійшов до завдання і зберіг у композиції традиційний тип п’ятиверхого храму, однак перетлумачив його відповідно до своєрідного плану хрещатого храму з однією великою банею. Щоб погасити сили розпору великої бані він і влаштував чотири велетенських контрфорси в міжрукав’ях хреста і увінчав їх маленькими легкими баштами з декоративними банями. Щодо легкості і граціозності форм, органічного зв’язку з ландшафтом та урочистості Андріївська церква належить до вершин творчості Растреллі.
У внутрішньому просторі домінує широка баня, через великі вікна якої линуть потоки світла, а завдяки дуже коротким раменам трансепта і малому нефові центричність композиції і висотне розкриття внутрішнього простору виявлені яскраво і сильно.
Джерело: Логвин Г.Н. По Україні. – К.: Мистецтво, 1968 р., с. 48 – 50, ілл. на с. 39.