2010 р. Янукович відкрив скандальний музей
Дата: 24.08.2010
У Каневі відбулося відкриття оновленого будинку-музею Тараса Шевченка, реставрація якого супроводжувалася скандалом. На захід приїхали президент Віктор Янукович, глава президентської адміністрації Сергій Льовочкін, його заступниця Ганна Герман, віце-прем’єр Борис Колесніков, міністр культури Михайло Кулиняк, губернатор Черкащини Сергій Тулуб. Також була присутня автор експозиції оновленого музею Лариса Скорик та несподівано з’явився регіонал Ян Табачник.
У своїй промові під час відкриття Янукович безапеляційно заявив: “Сім довгих років музей був вилучений із культурного і духовного життя України і включно до березня цього року…Дивитися на це не можна було далі”. Крім того, президент назвав Шевченка “улюбленцем відомих мистецьких салонів і другом найдостойніших інтелектуалів та митців тогочасної Росії”, повідомляє прес-служба глави держави.
Варто нагадати, що скандал навколо реставрації музею Шевченка, яка розпочалася 2003 року, розгорівся після візиту Януковича до Канева у березні. Ремонт видався президенту надто тривалим, тому він вирішив звільнити директора заповідника і губернатора Черкаської області. Невдовзі після цього головним архітектором проекту була призначена подруга Ганни Герман і член гуманітарної ради при президенті Лариса Скорик, яка запропонувала власну концепцію майбутнього вигляду музею.
Реставратори заявляли, що Скорик була призначена архітектором експозиції без відкритого конкурсу. Хоча офіційно вона мала займатись лише експозицією, Скорик керувала і реставраційними роботами в музеї. Її проект музею кардинально відрізняється від первісного задуму реставраторів, який базувався на ескізах архітектора будівлі Василя Кричевського.
За задумом Скорик, зовні будівля має бути білою, без жодних розписів. У фойє замість кольорових розеток, які були у проекті за ескізами Кричевського, – натяжна стеля. Замість паркетної підлоги – граніт. Дерев’яні огорожі другого ярусу вестибюлю замінені на “конструкцію з нержавіючої сталі та металу”.
Панівним кольором у музеї став сірий. Стіни – коричневого чи темно-сірого кольору, колони в залах – також сірі, а вікна в фойє закриті темно-сірими завісами та репродукціями.
Джерело: “Українська правда”