1968 р. По Україні
Г. Н. Логвин
Розмір зображення: 589:800 піксел
П. Римлянин. Каплиця Кампіанів у Львові. 1619 р. Джерело: Логвин Г.Н. По Україні. – К.: Мистецтво, 1968 р., с. 230.
Досі ми говорили про те, що українське мистецтво творчо засвоювало і витлумачувало елементи й форми мистецтва Заходу. Передове реалістичне польське мистецтво також внесло свою лепту в становлення українського живопису. Але водночас воно само зазнало українського впливу. Це наочно ілюструють, зокрема, дві каплиці біля католицького кафедрального собору: Кампіанів (1619 р.) і Боїмів (1609 – 1617 рр.).
Перша була збудована як родова усипальниця львівських патриціїв Кампіанів. Автор її – Павло Римлянин. Що ж до скульптур дослідники не мають певної усталеної думки. Дехто схильний не тільки різьбу цієї каплиці, а й усі найкращі скульптури Львова кінця XVI – першої чверті XVII ст. приписати Янові Пфістеру. У каплиці фасад вирішено за принципом тричленного поділу об’єму, типовим для української архітектури. Не виключена можливість, що вона була задумана з трьома банями. Доволі високий цоколь так само розчленований на три поля і оздоблений суцільним діамантовим рустом, схожим на руст Чорної Кам’яниці. Стрункі рустовані пілястри тосканського ордера гарних пропорцій; поля між ними мають глухі арки, заповнені сюжетними рельєфами з фігурними вибагливої форми картушами. В рельєфах зображені сцени «Покладення у гроб», «Воскресіння Христа» і «Явлення Христа Магдалині в образі городника». Рисунок і композиція рельєфів, пропорції фігур та реалістичне моделювання форми бездоганні й є справжнім шедевром скульптури Львова.
Джерело: Логвин Г.Н. По Україні. – К.: Мистецтво, 1968 р., с. 228 – 231.